بروز شدن مساجد در بعد اجتماعی و انسانی از طریق کانون‌های مساجد
بروز شدن مساجد در بعد اجتماعي و انساني از طريق کانون‌هاي مساجد
امام جمعه نیشابور تاکید کرد:

بروز شدن مساجد در بعد اجتماعی و انسانی از طریق کانون‌های مساجد

حجت الاسلام يعقوبي:هدف از تشکيل کانون هاي فرهنگي هنري مساجد، بروز شدن مساجد، امکانات مسجد و در بعد اجتماعي، انساني و مادي، ارتقا فرهنگ مسجد و مسجدي ها است.
شناسه خبر : 53559 تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۷:۴۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی،حجت الاسلام و المسلمین حسن افکار مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی در سفری یک روزه با حجت الاسلام سید قاسم بعقوبی امام جمعه نیشابور دیدار و گفتگو کرد.

 

حجت الاسلام یعقوبی امام جمعه نیشابور با بیان اینکه موفقیت هایی به دست آمد و بچه های مساجد ما در  زمینه مسائل هنری، نمایشی و کتاب و کتابخوانی فعالیت های خوبی داشته اند اما انتظارات بیشتر از آنچه که الان هست، می باشد،ابراز داشت : اگر چه مجموعه های فرهنگی تکیه بر مردمی بودن دارد، اما دولت نیز باید برای رونق آن ورود جدی تری داشته باشد و در این بین خیرین نیز بسیار می توانند موثر واقع شوند.

 

امام جمعه نیشابور با تاکید بر اینکه هدف از تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد، بروز شدن مساجد، امکانات مسجد و در بعد اجتماعی، انسانی و مادی، ارتقا فرهنگ مسجد و مسجدی ها است ، اظهار داشت:کار فرهنگی نمود چندانی ندارد که مردم ببینند و مانند کار ساختمانی نیست که دیده شود، ِلذا خیرین نسبت به ورود آن کمتر تمایل دارند و آنچه در حال حاضر در حوزه فرهنگی در این شهر رخ می دهد، در خور این شهر نیست.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسن افکار مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت فعالیت های کانون های فرهنگی هنری نیشابور ، گفت :در سال ۱۳۷۱ طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد را به عنوان یک فضا و ظرف مسجد برای جذب، رشد، تربیت و تثبیت نیروی مسجدی شکل گرفت و امروز بعد از ۳۱ سال ما توانستیم در فضای مسجد و محل مجموعه پیش رو باشیم.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی گفت: در حال حاضر در سطح کشور ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد فعال است که از این تعداد ۱۸۶۰ کانون در خراسان رضوی و ۱۲۳ کانون در شهرستان نیشابور از جمله تخت جلگه، فیروزه و ... هستند که عمدتا این کانون ها فعال هستند.

 

حجت الاسلام افکار مدیر ستاد کانون های مساجد خراسان رضوی،با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی نیاز به ورود بخش خصوصی، به همراه دولت در کنار مردم است، افزود: نگاه دولت اخیر از ابتدای روی کار آمدن نهضت بازگشت به مسجد بوده اما باید در این خصوص اگر چه کار مردمی و خودجوش است، دولت و مجموعه ها نیز حمایت کنند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه هر چقدر در زمینه فرهنگی هزینه کنیم،  آثار آن در زمان بحران ها مانند فتنه سال گذشته خود را نشان می دهد، گفت: اگر در حوزه فرهنگی نسبت به نوجوان و جوان ما کار می شد، شاهد این اتفاقات نبودیم و این نشان از کم کاری فرهنگی مسئولین است.