نشست هم‌اندیشی گروهای سرود کانون‌های مساجد مشهد با سازنده سلام فرمانده
نشست هم‌انديشي گروهاي سرود کانون‌هاي مساجد مشهد با سازنده سلام فرمانده

نشست هم‌اندیشی گروهای سرود کانون‌های مساجد مشهد با سازنده سلام فرمانده

ابوذر روحي: پرداختن به سرود براي تبيين مباني فکري و تربيتي انقلاب، و اهتمام بيشتر کانون‌هاي مساجد به موضوع سرود مهم و ارزشمند است.
شناسه خبر : 54054 تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۵۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی، اولین نشست هم اندیشی گروه‌های سرود کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی با حضور «ابوذر روحی» تهیه کننده سرود سلام فرمانده در محل این ستاد برگزار شد.

 

روحی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت پرداختن به سرود برای تبیین مبانی فکری و تربیتی انقلاب، بر لزوم اهتمام بیشتر کانون‌های مساجد به این موضوع تاکید کرد و گفت:  کانون های فرهنگی هنری مساجد محمل خوبی برای گسترش و تقویت گروه های سرود است.

 

سازنده سرود سلام فرمانده در همین راستا موضوع توجه به دهه هشتادی‌ها را بسیارمهم دانست و افزود: باید ارتباط این نسل به خصوص با مساجد و کانون‌ها بیشتر شود. علاوه بر تمرین و اجرای سرود برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های جانبی مانند ورزش، اردو و کارهایی از این قبیل، برای اعضای گروه با هدف ایجاد صمیمیت و وابستگی اعضا به کانون و گروه سرود اهمیت زیادی دارد. 

 

روحی ضمن اشاره به برخی تجربیات خود در تولید سرود و ساخت آهنگ‌های متناسب با این سن وسال، نکاتی برای اثرگذاری بیشتر تولیدات مسجدی و جذب و نگهداری بچه‌ها در گروه ارائه کرد و اظهار داشت: باید آثار سروده شده برای نسل کودک و نوجوان وبرای آن‌ها قابل درک باشد نه اینکه یک اثر متعلق به بزرگسالان را برای اجرا به بچه ها بدهیم و توقع داشته باشیم براین نسل اثر بگذارد و توسط آنها تکرار و فراگیر شود.

 

گفتنی است در ابتدای این نشست مدیران کانون‌های فعال در حوزه سرود که در این نشست حضور داشتند تجربیات و چالش های پیش روی گروه‌های سرود مسجدی را بیان کردند.