۴۰ گروه نمایشی از خراسان رضوی در اولین جشنواره تئاتر شبستان شرکت می کنند
۴۰ گروه نمايشي از خراسان رضوي در اولين جشنواره تئاتر شبستان شرکت مي کنند
مدیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان رضوی:

۴۰ گروه نمایشی از خراسان رضوی در اولین جشنواره تئاتر شبستان شرکت می کنند

حجت الاسلام افکار با اعلام حضور ۴۰گروه نمايشي از کانونهاي مساجد خراسان رضوي در جشنواره تئاتر شبستان گفت: براي ترويج معارف و آموزه هاي اسلامي بايد از ابزار هنر از جمله تئاتر استفاده کنيم.
شناسه خبر : 54342 تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۷:۳۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی،گردهمائی گروههای نمایش فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با حضور حسین عالم‌بخش مدیر مدرسه تئاتر شبستان برگزار شد.

 

مشاوره هنری رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به دغدغه های موجود در حوزه هنر، عدم انسجام و توجه جدی به این عرصه را از مهمترین مسائل پیش رو در این حوزه دانست و گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد بهترین بستر برای شکل گیری جریان هنری و مردمی در کشور است که باید این حرکت تقویت و حمایت شود.

 

مدیر مدرسه تئاتر شبستان با بیان اینکه امروز باید نیاز مخاطبان را شناخت و برای این نیازها با استفاده از ابزارهای هنری مثل تئاتر و نمایش به تولید اثر پرداخت ، ابراز داشت : هدف تئاتر شبستان جریان سازی و کادرسازی و پرورش نیروهای خلاق و انقلابی در دل مساجد است.

 

«حسین عالم بخش» با تاکید بر نقش تسهیل گری و راهبری ستاد های استانی در این حرکت و نهضت هنری و جریان تئاتر شبستان اظهار داشت : گروههای نمایش برای تحقق اهداف این جریان موضوع هم افزائی و تقویت و استفاده از ظرفیت های موجود در میدان را در دستور کار خود قرار دهند.

 

در این نشست حجت الاسلام حسن افکار مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه برای ترویج معارف و آموزه های اسلامی باید از ابزار هنر از جمله تئاتر استفاده کنیم ، گفت: 40 گروه نمایش از کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در اولین جشنواره تئاتر شبستان حضور خواهند داشت.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های هنری موجود در استان خراسان رضوی ، ابراز داشت : برای تقویت جریان تئاتر شبستان ظرفیت  هنری در استان را بسیج می کنیم.

 

گفتنی است این نشست با حضور 25 نفر از مسئولین و فعالان گروههای نمایشی استان خراسان رضوی در محل ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار شد.