ثبت بیش از 3۰ کانون و 4 هزار عضو جدید در طرح «باشگاه بچه‌های مسجد»
ثبت بيش از 3۰ کانون و 4 هزار عضو جديد در طرح «باشگاه بچه‌هاي مسجد»
مدیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان رضوی مطرح کرد؛

ثبت بیش از 3۰ کانون و 4 هزار عضو جدید در طرح «باشگاه بچه‌های مسجد»

حجت الاسلام افکار گفت: با اجراي طرح «باشگاه بچه‌هاي مسجد» در خراسان رضوي، بيش از 4 هزار نفر عضو سامانه بچه هاي مسجد مي شوند.
شناسه خبر : 60663 تاریخ انتشار : ۸ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۱۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی ، حجت الاسلام «حسن افکار» مدیراین ستاد از ثبت بیش از3۰ کانون و بیش از 4 هزار عضو جدید در طرح «باشگاه بچه‌های مسجد» در این استان خبر داد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با اشاره به اینکه استان خراسان رضوی از استان های پیشرو در طرح باشگاه بچه های مسجد است ، گفت : در طرح باشگاه بچه های مسجد با همت عزیزان ما در کانون های فرهنگی مساجد شاهد حضور و افزایش چشمگیر اعضا هم در سطح کانون ها و هم در ایجاد کانون در مساجد بودیم و تا امروز بیش از 3 هزار عضو جدید به کانون های مساجد پیوسته اند.

 

حجت الاسلام افکار با بیان اینکه بیش از 200 کانون فرهنگی هنری هریک بیش از۵ نفر ثبت نام داشتند افزود: بیش از 39 درخواست برای تاسیس کانون جدید از طرف مساجد استان در سامانه بچه های مسجد ثبت شد که از این تعداد ۹ درخواست مربوط به مساجد مشهد است. 

 

وی تصریح کرد: از جمله کانون هایی که در ثبت عضو جدید فعالیت موثرتری داشتند می توان به کانون فرهنگی هنری «برهان» مشهد با ثبت بیش از۶۰ نفرعضو جدید و کانون فرهنگی هنری «شهید رضا بخشی » مشهد با ثبت بیش از ۵۰ نفرعضو جدید در سامانه بچه های مسجد اشاره کرد.

 

حجت الاسلام افکار گفت: در سطح شهرستان های استان نیز ​​​​​​کانون فرهنگی هنری شهدای ساق زاوه با ثبت بیش از۴۰۰ نفر عضو در سامانه بچه های مسجد در طرح باشگاه بچه های مسجد رتبه اول را کسب کرده است.

 

وی ادامه داد: کانون فرهنگی هنری مسلم بن عقیل جغتای با ثبت بیش از ۲۰۰ نفر رتبه دوم را کسب کردند. کانون فرهنگی هنری ولایت کاهه خلیل اباد نیز با ثبت بیش از۴۰ نفر عضو جدید در سامانه بچه های مسجد یکی از کانون های فعال در این طرح بوده است.

 

مدیرستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی گفت: تا امروز ۴ مسجد جدید در شهرستان کاشمرو ۲ مسجد نیز در شهرستان زاوه در طرح باشگاه بچه های مسجد درخواست تاسیس کانون را در سامانه بچه های مسجد ثبت کردند.

 

حجت الاسلام افکار در خصوص اهداف برپایی این باشگاه گفت: فراهم نمودن بستری برای ارائه خدمت به بچه های مسجد، افزایش تعداد اعضا و تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد و پیوند شبکه کانون های مساجد با نهاد خانواده، مدارس و مراکز آموزشی، اجتماعی، فرهنگی از جمله اهداف این باشگاه است.

 

وی تصریح کرد: بچه های مسجدی می توانند  با عضویت در کانون فرهنگی مسجد محله خود یا هر یک از کانون های فعال مساجد شهر محل سکونت خود ضمن استفاده از خدمات و مشارکت در فعالیت های کانون ها از جوایز و هدایایی که در این باشگاه در نظر گرفته شده است نیز بهره مند شوند.

 

حجت السلام افکار ادامه داد: مدیران کانون ها نیزبا جذب اعضای جدید و یا مساجدی که کانون فعال ندارند با ثبت کانون فرهنگی جدید در مسجد خود می توانند ضمن اجر معنوی و مشارکت در این امر مهم، از حمایت ها و هدایای در نظر گرفته شده  بهره مند شوند.

وی در خصوص روش شرکت در طرح تصریح کرد: مرحله اول برای عضویت در باشگاه بچه های مسجد ثبت نام و افزایش اعضا در سامانه وسپس تکمیل مشخصات فردی اعضا و تکمیل کادر و ارکان کانون است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی بازه زمانی این فراخوان را ۷ بهمن لغایت ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ اعلام کرد و افزود: به کانون ها و اعضای شرکت کننده در طرح به صورت هفتگی و به قید قرعه جوایزی اهدا می شود.

 

وی با اشاره به راه اندازی کانال کانون نیوز  برای اطلاع رسانی و انتشار رویدادها و اخبار کانون های مساجد استان، یادآور شد: مدیران محترم کانون ها جهت کسب اطلاعات بیشتر به کانال کانون نیوز و برای ثبت اعضای جدید و بهره‌مندی از جوایز هفتگی کشوری و جوایز استانی به سامانه بچه های مسجد مراجعه کنند.