اولین دورهمی نوجوانان فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی برگزار شد
اولين دورهمي نوجوانان فعال کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان رضوي برگزار شد
ویژه برنامه 18 اسفندماه؛

اولین دورهمی نوجوانان فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی برگزار شد

حجت الاسلام افکار: رويداد هشتاديوم ويژه نوجوانان 8 تا 15 سال از جمله برنامه‌هايي است که در راستاي توجه به دهه هشتادي‌ها در دستور کار قرارگرفته است.
شناسه خبر : 61020 تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۵۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی ، اولین دورهمی نوجوانان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد "پهلوونا" بمناسبت 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از نوجوانان دختر و پسر مسجدی در تالار شهر مشهد برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن افکارمدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در اولین دورهمی نوجوانان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد "پهلوونا" با اشاره به نقش محوری مسجد در طول تاریخ اسلام ، ابراز داشت : مسجد از ابتدای اسلام همواره ملجاء و مرکز تصمیم گیری‌ها و اتفاقات و جریانات روز اجتماعی و سیاسی بوده و نقش محوری در همه مناسبات مردم داشته است.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی تصریح کرد: پس از جنگ هشت ساله و در اوایل دهه هفتاد، رویکرد فرهنگی و هنری در مساجد با تاسیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد وارد یک رویه هدفمند شد و باعث شد این نقش مساجد پررنگ‌تر و موثرتر پیش برود. 

 

حجت الاسلام افکار در خصوص رویکردهای جدید کانون‌ها در مساجد تصریح کرد: با توجه به اقتضائات جامعه در سال های اخیر به سمت تخصصی تر شدن کانون‌ها رفتیم و در گام اول در حوزه بانوان با ایجاد حدود ۱۰۰ کانون تخصصی بانوان، فضا را برای تربیت دختران فاطمی فراهم کردیم. 

 

وی با تاکید بر توجه ستاد کانون‌ها به زیست‌بوم‌های گوناگون ادامه داد: یکی دیگر از رویکردهای ویژه در سال جدید، ایجاد کانون‌های رسانه محور برای حضور پرقدرت‌تر در فضای رسانه‌ای است. 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی تصریح کرد: رویداد هشتادیوم نیز از جمله برنامه‌هایی است که در راستای توجه به دهه هشتادی‌ها در دستور کار قرارگرفته است.