اجرای طرح مبتدا در مشهد
اجراي طرح مبتدا در مشهد
با همکاری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری برگزار می شود:

اجرای طرح مبتدا در مشهد

مهدي ابراهيمي گفت: طرح مبتدا با هدف مديريت چالش‌هاي فرهنگي و توانمندسازي اجتماعي تشکل هاي مردمي و کانون هاي فرهنگي آغاز شده است.
شناسه خبر : 64774 تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۰۷:۱۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی ، مهدی ابراهیمی معاون اجتماعي و مشارکت هاي مردمي سازمان فرهنگي و اجتماعي شهرداري مشهد  اظهار کرد: یکی از مسائل مهم حوزه اجتماعی مشارکت تشکل های مردمی و کانون های فرهنگی در حوزه مساله شناسی و پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی است.

وی افزود: ارتباط با تشکل های مردمی یکی از اقدامات و سیاست های ما در معاونت اجتماعی است که با هدف دغدغه مند کردن تشکل‌های مردمی در حوزه آسیب های اجتماعی به خصوص در حاشیه شهر، در دستور کار قرار دارد.

معاون اجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: یکی‌از طرح هایی که با هدف دخیل کردن تشکل های مردمی در حوزه مسائل و آسیب های اجتماعی در نظر گرفته شده است طرح مبتدا است.

وی بیان کرد: در حال حاضر با بیش از ۵۰۰ تشکل فعال در حوزه فرهنگی و اجتماعی مشارکت داریم که قرار است این تشکل ها در  اجرای طرح مبتدا با هدف مدیریت چالش‌های فرهنگی و توانمندسازی اجتماعی تشکل ها فعالیت خودرا آغاز کنند.

ابراهیمی در ادامه عنوان کرد: یکی دیگر از ماموریت‌های سازمان فرهنگی ،طبق اساسنامه این سازمان، ایجاد مراکز مشاوره محلی است. راهی که برای رفع این مشکل و دسترسی عادلانه مردم به مراکز مشاوره انتخاب کردیم راه حل مشارکتی است، به این ترتیب که با کمک مرکز رسیدگی به امور مساجد ۱۸۰ مسجد را در مناطق هدف که محلات محروم هستند انتخاب کردیم و پنج موضوع مهم که خانواده ها به آن مبتلا هستند مانند تربیت فرزند، تعارضات زوجین، تنظیم هیجانات و استرس و اضطراب و پیشگیری از اعتیاد و مشاوره پیش از ازدواج را به صورت جلسات مشاوره گروهی برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه تا امروز بیش از ۱۴ هزار نفر در پنج سرفصل فوق خدمات دریافت کرده اند، گفت: هدف ما در طرح ترنم زندگی بیشتر آشنایی مردم با سامانه تلفنی ۱۴۸۰ مشاوره تلفنی بهزیستی و فرهنگ مشاوره با افراد خبره و متخصص بود تا برای مشاوره به افراد غیر متخصص مراجعه نکنند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی وفرهنگی شهرداری مشهد گفت: امیدوارم تا پایان سال به هدف آموزش و مشاوره ۲۲ هزار نفر برسیم. افراد از طریق مراجعه به کارشناسان اجتماعی در مناطق ۱۳ گانه شهرداری یا سامانه تلفنی ۱۳۷ می‌توانند اسامی نزدیکترین مسجد طرح ترنم زندگی را در محله خود دریافت و با مراجعه به آن خدمات مشاوره ای دریافت کنند.